× Zaloguj się menu: Start Postępowania Oferta Aktualności Wiedza O nas Kontakt

Porozmawiaj
z konsultantem
i wybierz odpowiednią ofertę

Szybki kontakt

Zapraszamy Biura Rachunkowe z całego kraju do podjęcia współpracy z firmą VINDICO opartą na pośrednictwie w przekazywaniu klientów. O tym, dlaczego warto jest współpracować z firmą windykacyjną rozmawiam dziś z panem Andrzejem Szamotuła, pełnomocnikiem biura rachunkowego PROFIT-US.

Jak nie przekroczyć cienkiej czerwonej linii przy odzyskiwaniu należności.

Andrzej Szamotuła  Co mogłabyś doradzić klientowi powoli popadającemu w kłopoty finansowe spowodowane przez kontrahentów, którzy opóźniają się ze spłatą należności?

 

Joanna Rosłonek  Trudno w kilku słowach przekazać szeroką wiedzę na temat windykacji, jak odnajdywać się w gąszczu przepisów,  jak rozmawiać i jakie kroki podejmować w sytuacji, gdy płatności spływają zbyt powoli… Na początku zawsze warto jest wykonać telefon przypominający i uprzejmie zapytać, czy jest jakiś problem z fakturą, być może wcale nie dotarła do klienta.

  1. Sz. A jeżeli to nie odnosi skutku?

J.R.  Biurom Rachunkowym, które jako pierwsze mogą zauważyć przestoje w płatnościach polecam nawiązać przyjacielską współpracę z profesjonalną firmą windykacyjną o ugruntowanej pozycji na rynku. Przekazywanie kontaktu naprawdę dobrej firmie windykacyjnej, która zaopiekuje się naszym Klientem i usprawni proces odzyskiwania należności w jego przedsiębiorstwie, to wyraz dbałości o klienta i jego pieniądze, a co za tym idzie także o pieniądze w kasie Biura Rachunkowego. To sygnał dla Klientów, że Biuro czuwa.

Poza tym niektóre lepsze firmy windykacyjne oprócz windykacji oferują także prewencję, która czasami wystarczy, aby zapobiec stratom, a szczerze mówiąc mało który przedsiębiorca stosuje choćby najprostsze chwyty sprawdzające kontrahenta.

A.Sz. Czy biuro rachunkowe powinno podejmować się  windykacji w imieniu klienta?

J.R. Moim zdaniem nie. Firma windykacyjna nastawiona jest na cel –  odzyskanie pieniędzy. W przeciwnym razie bowiem poniesie koszty pracy swoich pracowników, koszty utrzymania biura i inne dodatkowe opłaty np. znaczki listowne. Dlatego właśnie firma windykacyjna każdy krok i każdy kontakt z dłużnikiem ukierunkuje na możliwie jak najszybsze odzyskanie pieniędzy dla swoich klientów postępując profesjonalnie i bezbłędnie odzyskuje również odsetki oraz dzięki ustawie z 2013 roku także koszty windykacji.

A.Sz  a przedsiębiorca?

J.R Przedsiębiorca zawsze powinien podjąć próbę wyjaśnienia powodów braku płatności – lecz gdy jego maile i telefony nie odnoszą pożądanego skutku powiedzmy przez okres 30-45 dni wtedy  powinien skupić się na swojej działalności i patrzeć w przyszłość, a nie zostawać w przeszłości. Nie ma wątpliwości, że firma windykacyjna z profesjonalną kancelarią prawną to najlepsze rozwiązanie na powierzenie swoich kłopotów z odzyskaniem pieniędzy.

A.Sz.  Kiedy Przedsiębiorca powinien zlecić Wam podjęcie działań windykacyjnych?

Chcę podkreślić, ze najlepszym momentem na oddanie sprawy do windykacji to 120 dni od terminu, a już zwłaszcza wtedy, gdy dłużnik obiecuje spłatę do jakiegoś dnia i nie robi tego. Należy zrozumieć, że im dłużej zwleka się z odzyskaniem należności tym jest to trudniejsze. Przede wszystkim dlatego, że być może istnieją inni wierzyciele, którzy w windykacji działają sprawniej i już dawno skierowali sprawę na postępowanie sądowe celem uzyskania nakazu zapłaty, a następnie skierowania sprawy na egzekucję  do komornika. Dlatego bardzo ważne jest, by dochodzić swoich należności jak najszybciej, ponieważ w przypadku zbiegu egzekucji majątek dłużnika będzie dzielony i nigdy nie wiadomo, czy starczy dla wszystkich. Najlepiej jest być w tej kolejce pierwszym. 😉

J.R. Pozwól proszę, że  teraz ja zadam Ci pytanie – czy widzisz związek z problemami płatniczymi klientów, Twoich klientów i przyszłością Waszej współpracy?

A.Sz. Ten związek wydaje się być dość oczywistym, jeżeli nasi klienci tracą płynność finansową – my jako biuro natychmiast  to odczuwamy i to dosłownie na własnej skórze. Z tego co mi wiadomo jest do problem wielu biur rachunkowych nie tylko naszego.

J.R  Minął już rok jak w wyniku  drugiej ustawy deregulacyjnej  został uwolniony dostęp do szeroko rozumianych usług podatkowo-księgowych. Zaobserwowałeś jakieś zmiany? Na gorsze? Lepsze? Co się zmieniło przez ten czas? 

A.Sz. Jesteśmy biurem rachunkowym działającym na rynku od 1992 roku. Oczywiście, że widzę zmiany. Rynek usług księgowych staje się coraz bardziej nasycony, przez to coraz bardziej wymagający i trudny. Teraz Klienci przede wszystkim kuszeni są niską ceną. Dla niektórych kryterium niskiej ceny jest najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze biura. Na szczęście nie dla wszystkich. My nie staramy się „łowić” klientów obietnicami księgowania 6-mcy za 1 zł po przejściu do nas. Aktualnie mamy bardzo stabilną sytuację jeżeli chodzi o personel jak i klientów. Może dlatego nie musimy „walczyć o życie”, ani walczyć na promocje – te może i się sprawdzają – ale w hipermarketach :-).  Wybraliśmy trochę inną strategię, która jak na razie dość dobrze się sprawdza?

J.R. Zabrzmiało tajemniczo? Zdradzisz jakieś szczegóły czy nie będziesz instruował   konkurencji? 😉

 A.Sz. Nie, dlaczego – to co robimy jest dość oczywiste dla uważnego obserwatora i nie wymaga prowadzenia jakiś super badań nad zachowaniami rynku.  Dziś Przedsiębiorca stojący przed wyzwaniem znalezienia dla siebie pierwszego biura księgowego lub taki, który szuka zmiany – od biura oczekuje nie tylko podstawowych usług księgowych, które oferuje  każda księgowa w kraju, ale chce czegoś więcej, coś z tak zwaną „gwiazdką”, co wyróżni jego usługodawcę  na tle innych biur i tym samym zapewni doskonałą opiekę finansów w przedsiębiorstwie.  Tą gwiazdką może być coraz bardziej popularna opcja w świecie usług, czyli multizadaniowość. To łączenie wielu spokrewnionych usług w jeden koszyk ofertowy. Spójrz na operatorów sieci komórkowych, którzy do podstawowych usług telefonii komórkowych dołączyli najpierw TV, a teraz sięgają także o dostawę prądu.

J.R. Chyba Wy tego nie zamierzacie robić ? …( śmiech )

A.Sz. Na razie „woltów i watów” nie oferujemy, 😉 ale staramy się coraz bardziej poszerzać nasz wachlarz usług, praca na aplikacjach działających w chmurze, programy do mobilnego wystawiania faktur przez Klienta oraz wykorzystywanie wszystkich tych wspaniałych możliwości jakie dziś oferuje nam internet, to oprócz rzetelności i fachowości jest tym, czym chcemy się wyróżnić od konkurencji.  Każdy klient zadając pytanie swojemu doradcy chce usłyszeć profesjonalną poradę lub choć otrzymać kierunek, w którym może podążać. Inną sprawą jest wybieganie przed szereg, gdy biuro samo z siebie oferuje klientowi dodatkowe usługi poprawiające jakość współpracy lub te, o których rozmawiamy – czyli podnoszących płynność finansową lub minimalizującą straty i ryzyko.

J.R. Z pewnością – przecież to świadczy o profesjonalizmie i zaangażowaniu Biura Księgowego. Zgodzisz się chyba ze mną, że nie trzeba od razu z Biura Rachunkowego robić kancelarii windykacyjnej lub prawnej. Partnerskie pośrednictwo w przekazywaniu klientów profesjonalnemu podmiotowi windykacyjnemu, to droga na skróty do multizadaniowości, którą z pewnością doceni zabiegany Przedsiębiorca.

Bardzo się cieszę się, że podpisaliśmy umowę o  współpracy w wyniku której Wasi Klienci zyskają doradztwo gospodarcze i skuteczną windykacyjną oraz poczucie dbałość o ich finanse.

Biuro natomiast poszerzyło swoją ofertę o dodatkową usługę, a ponadto zyskało możliwość  dodatkowego zarobku – firma windykacyjna nie pozostaje dłużna (nomen omen)  skuteczne odzyskanie długu skutkuje wypłatą wynagrodzenia sięgające od 10 do 25% zarobku firmy windykacyjnej przy odzyskaniu należności.

A.Sz.  Też się cieszę, ale wiesz najbardziej z czego ?

J.R. nieee???

A.Sz…z  tego, że po spotkaniu z Tobą przestanę sobie kojarzyć skuteczną windykację z takim gościem wyglądającym jak Mariusz Pudzianowski, który potrafi tylko okładać kijem bejsbolowym opornego dłużnika.   

J.R. Tak – o windykacji krąży wiele mitów, z którymi trudno jest nam walczyć, a które niekiedy powodują u mnie zawroty głowy.

🙂  😉  Zapewniam Cię – do skutecznej windykacji nie trzeba używać atrybutów strongmana – przekonasz się o tym – jak tylko dasz mi szansę.

A.Sz – Bardzo dziękuję, że poświęciłaś mi tyle czasu 

J.R – Również dziękuję za rozmowę.Warto rozmawiać 🙂

Andrzej Szamotuła,

pełnomocnik biura rachunkowego Profit-US.com  

www.profit-us.com

Joanna Rosłonek,

Opiekun Klienta

VINDICO Doradztwo Gospodarcze Sp. z o.o.

Biura rachunkowe zainteresowane podjęciem współpracy prosimy o kontakt pod numerem telefonu:

+48 22 123 82 66

profit@vindico.pl

Porozmawiaj
z konsultantem
i wybierz odpowiednią ofertę

Szybki kontakt
System DEBITUM
Portal E-SYNDYK
Portal SYNDYKAUKCJE.PL